Wednesday, December 16, 2009

TRAFIK MELALUI FACEBOOK

Apa itu Facebook?

Facebookatau panggilan comelnya ialah FB. Pengaruhnya pada hari ini amat menakjubkan dan dilihat semakin menular di kalangan masyarakat Malaysia ( bagi penggemar internet...yang tak gemar tu tak tau apa pun..)kalau dibandingkan dengan Myspace,Twitter,Linkedin,Frienster,hi5 dan sebagainya.

Bagaimana mendapatkan trafik melalui Facebook?
Ini menjadi persoalan yang penting kepada peminat perniagaan internet yang baru seperti saya. Namun, melalui pembacaan, toturial, e-book, video dan blog... saya telah dapat memahami serba sedikit (tapi, masih terlalu kurang..) tentang proses-prosesFacebook ini. Secara umumnya, kegunaan Facebook atau FB ini adalah untuk mencari kenalan atau sahabat lama yang terpisah apabila tamat pengajian di sekolah,maktab atau kolej dan univesiti. Bagi yang perempuan, mungkin terpisah kerana mengikut suami selepas berkahwin.

Facebook mempunyai "traffic-view" yang kukuh dan progresif (sentiasa bergerak maju).

Boleh layari Facebook saya:
Laman Facebook saya:



Anda boleh gunakanFB untuk mempromosikan produk, perkhidmatan atau blog anda dengan menggunakan kaedah"soft-selling" yang amat memberi kesan untuk jangka masa panjang. Caranya adalah seperti berikut:

Menggunakan fungsi "group" atau mengumpulkan "friends"
Ini boleh dilakukan dengan berhubung melalui mesej"inbox" dan juga "Wall". Dalam hal ini, cukup atau memadai anda memperkenalkan diri dengan mengucapkan salam 1Malaysia, bertanya khabar dan sebagainya.

Contoh
Saya Cikgudee:Menggemari Facebook untuk mencari kawan lama yang terpisah SERTA kawan baru untuk menjana pemikiran dalam "sembang-semabang"..
Bacaan lanjutan:
Reezluvcom

Affiliateaplus

No comments:

Post a Comment

Your comments here: